امیر البیان والکلام علی علیه السلام

پاسخ به شبهات

امیر البیان والکلام علی علیه السلام

پاسخ به شبهات

وبگاه : امیر بیان وکلام امام علی علیه السلام شناخت اهل تسنن و وهابی وجواب شبهات

طبقه بندی موضوعی

علی مع الحق والحق مع علی ع +تصویر

دوشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۴:۳۱ ب.ظ

علی مع الحق والحق مع علی ع +تصویر

امیرمؤمنان علیه السلام همواره با حق است و هرگز از حق جدا نخواهد شد و حق گرداگرد آن حضرت مى‌چرخد، هر جا که على بن أبى طالب علیه السلام باشد. و این همان عصمت مطلقى است که شیعیان قائل هستند؛ زیرا معناى عصمت مطلق، چیزى غیر از «همراهى همیشگى با حق و صواب، و عدم اشبتاه در گفتار و کردار» نیست و زمانى که رسول خدا صلى الله علیه وآله شهادت دهد که امیرمؤمنان در همه حالات و همواره با حق است و هیچگاه از حق جدا نمى‌شود، عصمت مطلق آن حضرت ثابت مى‌شود؛ زیرا کردار و گفتار انسان خطا کار، همواره با حق نیست و ممکن است گاهى بر خلاف حق باشد؛ چون امکان خطا و اشتباه براى افراد غیر معصوم همواره وجود دارد

ما به یک روایت اشاره میکنیم.............................

 

 

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَبَّادٍ الْمَکِّیُّ، حَدَّثَنَا أَبُو سَعِیدٍ، عَنْ صَدَقَةِ بْنِ الرَّبِیعِ، عَنْ عُمَارَةَ بْنِ غَزِیَّةَ، عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَبِی سَعِیدٍ، عَنْ أَبِیهِ قَالَ: کُنَّا عِنْدَ بَیْتِ النَّبِیِّ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ فِی نَفَرٍ مِنَ الْمُهَاجِرِینَ وَالْأَنْصَارِ، فَخَرَجَ عَلَیْنَا فَقَالَ: «أَلَا أُخْبِرُکُمْ بِخِیَارِکُمْ؟»، قَالُوا: بَلَى، قَالَ:«خِیَارُکُمُ الْمُوفُونَ الْمُطَیَّبُونَ، إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْخَفِیَّ التَّقِیَّ»، قَالَ: وَمَرَّ عَلِیُّ بْنُ أَبِی طَالِبٍ فَقَالَ: «الْحَقُّ مَعَ ذَا، الْحَقُّ مَعَ ذَا»

[حکم حسین سلیم أسد] : صدقة بن الربیع وثقه ابن حبان والهیثمی وباقی رجاله ثقات

 

از ابو سعید نقل شده است که ما به همراه تعدادى از مهاجران و انصار در کنار خانه رسول خدا صلى الله علیه وآله بودیم که آن حضرت خارج شد و گفت: آیا به شما خبر بدهم که چه کسى بهترین شما است؟ گفتیم: بلى. فرمود: بهترین شما کسى است که به عهد خود وفا کنند، از بوى خوش استفاده کنند، به راستى که خداوند انسانى را که در جاى مخفى نیز تقوا را رعایت مى‌کند دوست دارد.

ابو سعید گفت: در همین زمان على بن أبى طالب از آن جا گذشت، پس رسول خدا صلى الله علیه وآله گفت: حق با او است، حق با او است.

 

 

 

 

 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۲۲
حسین بدوی

نظرات (۱)

سلام

ولادت حضرت علی(ع)بر همگان مبارکباد.

وبلاگتان خوب است و امیدوارم در این آغاز دوباره موفق باشید.

متشکر میشویم اگر به این وبلاگ سر بزنید.

یک سوال...برای یک کار فرهنگی که نیتم هم همین بوده میخواستم وبلاگ آفتاب تابناک

رو لینک کنید و ما نیز شما رو حتما لینک میکنیم(هر چند ناقابل است)اگر نکردیم از بی موالاتی

ما بوده و یک پیام به یکی از مطالبم بدهید تا حتما این کار رو بکنیم.

منتظر پاسختان هستم.

یا علی

پاسخ:
علیکم السلام انشاء الله  یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی